Pensiunea La Roata*** si Ecoturismul

Pensiunea La Roata*** respectă principiile ecoturismului, desfasurand si promovand acele forme de turism care au un impact negativ minim asupra mediului şi asupra comunităţii locale, maximizând impactul pozitiv asupra economiei locale.

Ecoturismul este o forma de turism responsabil care, în sensul cel mai pur, doreşte să aibă un impact minim asupra mediului şi culturii locale, generează venituri si locuri de muncă pentru comunitatea unde se desfasoara şi, in acelasi timp. contribuie la conservarea ecosistemelor locale.

Ecoturismul trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
1. Minimizarea impactulul negativ (economic, de mediu şi social) al turismului.
2. Generarea de beneficii economice pentru comunitatea locala şi îmbunătăţirea calităţii vieţii si conditiilor de munca ale localnicilor prin folosirea ghizilor locali, cumpărarea de bunuri şi servicii locale, folosirea facilităţilor din regiunea respectiva etc.
3. Conservarea și protejarea naturii; ecoturismul implică participarea la protejarea ariilor naturale, conservarea biodiversităţii, a patrimoniului cultural local.
4. Furnizarea de experienţe mai plăcute turiştilor printr-o mai bună conectare între aceştia şi realităţile locale şi facilitarea înţelegerii de către turişti a problemelor culturale, sociale şi de mediu locale.

PLAN DE MANAGEMENT INTERN

Noi, cei de la pensiunea La Roata, facem eforturi susținute pentru respectarea principiilor ecoturismului, dorim sa oferim servicii turistice cu impact minim asupra naturii si sa creștem calității vieții in comunitatea noastră., prin protejarea si promovarea produselor, culturii şi tradiţiilor locale.

Obiectivele noastre:

1. conservarea resurselor naturale şi reducerea impactului asupra mediului
2. stimulatea dezvoltării comunităţii locale prin angajarea de personal din comunităţile locale şi prin promovarea culturii şi a tradiţiilor locale.
3. asigurarea de servicii sigure şi de calitate
4. angajaţii şi turiştii beneficiază de siguranţă atât a locului de muncă cât şi a activităţilor pe care le intreprind.

PLAN DE ACTIUNI:

1. Conservarea resurselor naturale şi reducerea impactului asupra mediului

Reducerea consumului de apa
• folosim robinete cu pastilă şi cap de duş cu debit scăzut;
• folosim la toalete recipiente cu debit controlabil al apei
• camerele au cabine de dus, nu cazi
• folosim o cantitate redusă de apă la udarea plantelor (udarea se face în special dimineaţa sau seara sau le scoatem in ploaie pentru udare si/sau curatarea frunzelor)
• colectăm apa de ploaie şi o folosim la udarea plantelor
• afişăm atenţionări scrise in fiecare baie pentru reducerea consumului de apă;
• încurajăm turistii să folosească prosoapele mai multe zile;
• turistii au optiunea de a renunta la serviciile zilnice de curatenie.
• racordam toate facilitatile turistice la sistemul centralizat al orasului.

Reducerea cantităţii de deşeuri şi gunoi
• achiziţionăm materiale astfel încât să evitam excesul de ambalaje;
• folosim pe cat posibil ambalajele biodegradabile
• pentru aprovizionare folosim pungi de cumparaturi reutilizabile
• am eliminat din uz: pahare, sticle, tacâmuri, farfurii de boluri, betisoare de amestecat din material plastic.
• folosim recipienţi reutilizabili sau biodegradabili (ex. pahare si sticle);
• utilizăm articole de toaletă de unică folosință (șampon, gel duș, săpun de mâini) cel mult o dată/individ/sejur;
• încurajăm atât personalul cât şi turiştii să participe la programele de colectare, reciclare şi reducere a cantităţii de deşeuri;
• colectăm şi îndepărtăm tot gunoiul întâlnit;
• realizăm compost din resturile organice: iarba, zat de cafea etc.
• subvenţionăm (finanţare, mână de lucru) zile de curăţenie (minim o dată pe an).

Reducerea consumului de energie
• folosim peste 90% lumina fluorescentă în loc de lumina incandescentă;
• încăperile sunt ventilate natural – nu avem aparate de aer conditionat in niciunul dintre spatiile noastre.
• în timpul zilei este utilizată in mare proportie lumina naturală
• pierderea de caldura prin ferestre si usi este redusa prin etanseizare corespunzatoare, prin utilizarea ferestrelor cu geam termopan şi a benzilor izolatoare;
• utilizăm energia solară (panouri solare);
• un angajat instruit în acest sens este însărcinat cu eficientizarea consumului de energie;
• căldura este produsă şi distribuită prin instalaţii centrale consumatoare de gaz natural si lemn;
• echipamentul electric este clasa A de energie “energy efficient”;
• pentru construirea clădirilor s-a folosit in proportie mare lemnul si alte materiale naturale (piatra etc.),
• încurajăm turiştii să utilizeze transportul eficient din punct de vedere al combustibilului si ii ajutam cu crearea personalizate de trasee cu cea mai mare economie de timp, combustil si kilometri (ex. oferirea de informaţii privind transportul in comun, furnizarea gratuita de biciclete pentru vizitarea obiectivelor turistice, oferirea de informatii despre inchirerea de calesti si carute pentru anumite vizite);
• încurajăm angajaţii să se deplaseze pe jos sau cu bicicleta pentru a ajunge la serviciu;
• toate vehiculele sunt bine întreţinute (verificarea tehnică la zi);
• folosim vehicule eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil;

Reducerea impactului asupra aerului, solului şi apei
• amenajările şi activităţile turistice (ex. clădiri, poteci) nu duc la remodelarea terenului, eliminarea completă a vegetaţiei naturale, obturarea luminii si a privelistii etc;
• utilizăm semne corespunzătoare pentru menţinerea traficului în zonele corespunzatoare (de ex. este interzisa parcarea si accesul cu masina pe spatiile cu iarba)
• deşeurile nu sunt depozitate decât în locuri special amenajate;
• nivelul obişnuit al zgomotului produs de activităţile din cadrul complexului (incluzând telefoane, radiouri, operaţiuni de transport sau intretinere a spatiului, echipamente şi instalaţii mecanice) nu depăşeşte în mod semnificativ zgomotul de fundal al zonei;
• unităţile de reparatii si întreţinere generatoare de zgomot sunt plasate la distanţă de zonele liniştite (dormitoare, grădina) si au un program alternativ cu timpul in care turistii se afla la incinta pensiunii.
• oferim turiştilor posibilitatea de a se bucura de „liniştea naturii”;
• nu există mirosuri supărătoare asociate cu emisiile poluante în aer;
• incinerarea deşeurilor se face numai controlat şi nu provoacă o degradare vizibilă a aerului.

2. Stimularea dezvoltării comunităţii locale prin angajarea de personal din comunităţile locale şi prin promovarea culturii şi a tradiţiilor locale.

• folosim serviciile ghizilor locali pentru prezentarea atracţiilor zonei turitilor care ne viziteaza
• folosim exclusiv serviciile persoanelor fizice de pe plan local (ex. personal pentru bucătărie, transport, etc);
• încurajăm si promovam achiziţionarea de produse locale şi suveniruri;
• folosim pentru turisti alte servicii locale: service auto, spalatorie, închiriat carute, sanii etc;
• oferim posibilitatea de practică pentru studenţii/tineri care trăiesc în zonă, pentru a realiza o experienţă de muncă în domeniul ecoturismului.

Promovarea culturii şi a tradiţiilor locale:
• comunicăm turiştilor codul de conduită ce trebuie adoptată în interiorul comunităţii locale (de ex. la Manastiri)
• prezentăm turişilor obiceiurile zonei, încurajăm participarea la festivalurile tradiţionale
• servim mâncare specifică zonei, cu produse achizitionate de la producatorii locali de carne, lactate, legume si fructe
• achiziţionăm suveniruri de la producatorii locali pe care le promovam in cadrul pensiunii
• folosim elemente de decor locale si autentice

3. Asigurarea de servicii sigure şi de calitate

• în situaţii neprevăzute, avem o persoană responsabilă cu înlăturarea rapida a problemei;
• turiştii au acces la o listă cu informatii de contact în caz de urgenţă: serviciul de pază contra incendiilor; administraţia ariei naturale, salvamont, spital, etc.;
• toţi angajaţii companiei poartă „echipamentul de siguranţă” în cazurile când acesta este necesar
• folosirea corectă a echipamentului este explicată de către managerul companiei sau firme/persoane specializate;
• Personalul urmează toate protocoalele de siguranță impuse de autoritățile locale
• Exista dezinfectant pentru mâini și în zonele esențiale
• Spălarea si dezinfectarea lenjeriei si prosoapelor se face prin serviciu externalizat, companie care foloseste detergenți și dezinfectanți profesionali, agreati de autoritatile sanitare, acestea fiind returnate catre locatie in pungi sigilate.

4. Angajaţii şi turiştii beneficiază de siguranţă atât a locului de muncă cât şi a activităţilor pe care le intreprind.

• compania şi toţi angajaţii au asigurări conform categoriilor de activităţi pe care le desfăşoară;
• In contextual actual am luat toate masurile necesare pentru a proteja atat personalul, cat si turistii de imbolnavirea cu noul Covid-19:

– Echipa noastră este instruită pentru aplicarea riguroasă a tuturor măsurilor legale interne privind prevenția COVID-19. Fiecare angajat este informat în detaliu cu privire la măsurile de prevenire esențiale. Instrucțiunile de operare sunt îmbunătățite în permanență.
– Accesul în hotel pentru angajați se face prin zonele destinate acestui scop, îndeplinind procedura de control pentru această perioadăvcu dezinfectarea temeinica a mainilor.
– Am actualizat echipamentul de lucru pentru echipa noastră, astfel, angajații au primit în uniforma standard mască de protecție, vizieră (după caz).
– Asigurăm tuturor angajaților dezinfectant pentru mâini.
– Am actualizat procedurile interne de lucru și am crescut frecvența spălării pe mâini și dezinfectării spațiilor și ustensilelor în timpul proceselor de lucru (atât în bucătărie, servire, curățenie și recepție).
– covoare cu soluții dezinfectante – pentru dezinfectarea încălțămintei – la intrarea în fiecare spatiu.
– Pentru rezervările în avans recomandăm plata serviciilor online sau prin virament bancar. Pentru achitarea serviciilor la recepție recomandăm plata cu cardul.
– Pentru diminuarea contactului cu recepționerul am instalat ecran de plexiglas pe blatul Recepției.
– Am actualizat procedura de curățenie în camere, astfel ca timpul de curățenie și dezinfectare a crescut.
– Angajații vor purta echipament de protecție (mască, mănuși) pe toată durata timpului petrecut la serviciu
– Suprafețele se curăță, se șterg și se dezinfectează cu produse profesionale dedicate atestate de Ministerul Sanatatii.
– În procesul de dezinfectare acordăm o atenție deosebită clanțelor, mânerelor, întrerupătoarelor, prizelor, tuturor suprafețelor plane, etc
– Băile sunt curățate și dezinfectate cu produse profesionale dedicate, conform protocolului stabilit de furnizorul nostru și check-list-ului de curățenie actualizat.
– Am actualizat procedurile de lucru și am crescut frecvența spălării și dezinfectării mâinilor în toate procesele de lucru: procesare, prelucrare și comercializarea alimentelor.

Ne gasiti in Catalogul AER 2021 (pag. 28):